tisdag 27 februari 2007

Undrar hur mycket han får betalt...

Till kategorin kreativ marknadsföring kan man väl lägga den här kampanjen: En kille ska tälta på Stureplan, hängandes från en husvägg, i en vecka för att göra reklam för en ny dokumentärserie som heter ”Everest: På liv och död”. Var den ska visas förtäljer inte Aftonbladets artikel.

Uppdatering: En googling visar Discovery Channel.

Uppdatering igen: Resumé skriver om reklamkampanjen. De verkar anse att det är en efterapning av en tidigare kampanj för Playground. Jag håller med majoriteten av dem som kommenterat artikeln om att det är en långsökt jämförelse. Dessutom har snygga, lättklädda tjejer sedan urminnes tider använts till att marknadsföra allt från underkläder till bilar och sprit, och jag har aldrig hört någon klaga på plagiat där. En bra idé är en bra idé är en bra idé tills den inte funkar längre.

Inga kommentarer: